donderdag 17 juli 2014

Dromen over Zwanger zijn


Ligt het aan mij, of is bijna iedereen de laatste tijd zwanger? Ik zie het echt overal de laatste tijd, leerkrachten die zwanger zijn, nichten die bevallen, pasgeboren kindjes, zwangere buiken, vrouwen die op zwangerschapsverlof gaan,... Elke keer wanneer ik iets zie wat maar een klein beetje te maken heeft met zwanger zijn of baby's, krijg ik een glimlach op mijn gezicht. Ik droom dan altijd over later, hoe het zou voelen om zwanger te zijn. Mij lijkt het echt fijn om zwanger te zijn :p oké, ik weet ook wel dat de vrouwen dan afzien, maar hey, je krijgt een baby! Ik ben dol op baby's, en de gedachte alleen al dat je binnen zo veel maanden moeder wordt, het lijkt me geweldig. 


Ik heb al heel mijn leven lang een kinderwens gehad, toen ik jong was zei ik altijd dat ik vier kindjes wou, best veel eigenlijk als je vergelijkt met het gemiddeld aantal kinderen. Maar ik kom uit een cultuur waar vier kinderen eigenlijk normaal is. Zelf zijn wij met drie kinderen thuis, en ik vind het alleen maar leuk. Hoe groter het gezin, hoe gezelliger denk ik altijd. Maar het is ook wel duurder, en je moet voor iedereen kunnen zorgen en tijd maken. Nu wil ik er minimum twee, en maximum vier. Soms durf ik er eigenlijk geen maximum getal op te plakken, want wat als ik er meer krijg, ik zou het niet erg vinden, juist leuk. Oh, en wat als je een tweeling krijgt... of een drieling? Oké, die kans is wel héél erg klein maar dan kan je altijd dezelfde kleertjes kopen en dan hebben ze altijd wel iemand om mee te spelen.

Weet je waar ik altijd super happy van wordt? De babyafdeling in winkels, en dan vooral van de allerkleinste maten. Die ini mini sokjes en schoentjes en onderbroekjes, awww super schattig allemaal! 


Eén ding wat ik zeker zou doen, als ik zwanger zou zijn is foto's nemen van de evolutie van mijn buik. Om de week of om de maand een foto langs de zijkant. Dan heb je op het einde een reeks en is de evolutie zo mooi om te zien. De gedachte alleen al dat er een mensje ontstaat in je buik, en dat het jouw baby is, is toch prachtig? Wat ook heel leuk is om een foto te nemen met je handen op je hoogzwangere buik, en wanneer de baby er is, een foto te nemen met de baby in je handen. Dan kan je die twee foto's naast elkaar ophangen. Super cute!

Stel je voor dat je zwanger bent, wanneer zou jij beginnen shoppen voor de baby? Ik denk dat ik echt niet lang zou kunnen wachten. Een maand? Twee maanden? Zodat je zeker weet dat je zwangerschap goed gaat, vanaf dan zou ik beginnen. Niet dat het super slim is, want op dat moment ken je het geslacht nog niet, maar het lijkt me zo leuk. En alles wat erbij komt kijken, grotere maten voor jezelf kopen, de babykamer inrichten, letten op je voeding, leren hoe je moet omgaan met een baby, de ochtendmisselijkheid, ... Valt het op dat ik ernaar uitkijk? :p


Ik denk dat ik het liefst kinderen zou willen rond mijn 22ste, dan ben ik wel een jonge moeder. Als het financieel haalbaar is, en ik er klaar voor ben, zou ik het heel graag willen.
Eigenlijk ben ik nu nog veel te jong om daar al aan te denken, ik ben nog maar zeventien, maar geef eerlijk toe. We dromen er allemaal toch soms over?

Liefs,
Sheela

1 opmerking: