dinsdag 15 juli 2014

Mijn favoriete foundationkwast


Sinds ik weet hoe belangrijk kwasten zijn om je make-up mee aan te brengen, kan ik er geen genoeg van krijgen, ik wil alle soorten in alle maten. Er was één soort waar ik al lang naar opzoek was, dat was de buffer kwast. Een kwast met heel veel haartjes, heel dicht op elkaar en die recht afgesneden is. Deze dient om foundation mee aan te brengen, en hij dekt normaal gezien heel goed. Ik heb gezocht en gezocht en ik vond ze alleen maar online. In de winkels vond ik ze bijna nergens, niet bij de Hema, niet bij het Kruidvat, zelfs niet bij de Ici Paris (wel in een mini versie). Toen ik het bijna opgegeven had zag ik dat er een nieuw rekje was bij de Di, vol met kwasten van het merk Barbara Hofmann, ik was verkocht.



Ze hadden zo veel verschillende soorten kwasten, en je kon zien dat ze van goede kwaliteit waren (check hier hoe je een goede kwast herkent). Het merk kende ik niet, ik had er nooit eerder van gehoord. De prijzen liggen een beetje hoger dan de kwasten bij de Hema, maar lager dan de kwasten van Zoeva bijvoorbeeld. Prima prijzen dus.


Ik kocht deze bufferkwast voor €9,99. Eigenlijk zocht ik een iets groter formaat, maar dit was de enige bufferkwast die ik kon vinden. Nu weet ik dat dit formaat eigenlijk ideaal is. Je koopt hem los, er zit enkel een beschermplastiekje op. Het handvat is gemaakt van hout, de hals is zilver en de haartjes zijn bruin met een roze laag. Super mooie combinatie!



De haren zitten heel dicht op elkaar, waardoor je een goede dekking krijgt, en oh ze zijn zacht! De eerste dag bleef ik er maar over gaan met m'n vingers.




Ik vind dat hij heel goed dekt, makkelijk en snel aanbrengt. He voordeel van zo'n kwast is dat je geen strepen krijgt (wat bij een platte foundationkwast vaak wel gebeurd), en hij is heel zuinig in gebruik (niet zoals een spons). Sinds ik deze kwast heb gebruik ik geen enkele andere manier om mijn foundation aan te brengen.

Barbara Hofmann - Buffer kwast:

  • Mooie kwast
  • Super zachte haartjes
  • brengt foundation makkelijk en snel aan
  • zorgt voor een goede dekking
  • zuinig in gebruik
  • laat geen strepen achter
  • €9,99
  • Te koop bij de Di
Hoe brengen jullie jullie foundation aan?

Liefs,
Sheela

6 opmerkingen:

  1. Hij lijkt mij erg fijn! Ik gebruik zelf geen foundation, maar soms een bb cream.
    Dat breng ik gewoon aan met mijn handen maar een buffer kwast zou daar ook wel handig voor zijn! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zocht nog een foundationkwast, deze lijkt me heel fijn! Zelf breng ik het aan met mijn handen, voor mij werkt dat het beste heb ik gemerkt! X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt als een hele fijne kwast! 10 euro is daarnaast ook nog eens een fijne prijs voor zo een goede kwast! Bedankt voor je fijne review!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijne kwast! Helaas zit er hier geen DI in de buurt, in Nederland heb je die helemaal niet volgens mij. Ik gebruik een hele fijne schuin afgesneden buffer kwast voor mijn foundation (2,60 op ebay!), maar gisteren kwam mijn Real Techniques spons binnen dus ik denk dat ik het voortaan daarmee ga doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op ebay vind je inderdaad hele fijne kwasten en lekker goedkoop. Die van Real Techniques wil ik ook graag uitproberen, binnenkort ga ik naar Londen, dan neem ik er eentje mee :) xx

      Verwijderen
  5. hoe toevallig! ik kocht een aantal kwasten van hun en ben er zooo blij mee! Ik koop er zeker nog :) binnenkort heb ik er ook een blogpost over, ik vind ze echt geweldig

    BeantwoordenVerwijderen