dinsdag 16 december 2014

Ik begin met Blogilates


Al jaren lang zit ik te roepen dat ik een plattere buik wil, en daar moet ik buikspieroefeningen voor doen. Wanneer zal ik beginnen? Morgen? Of nee, volgende week maandag, of misschien vanaf 1 januari? Ja seg.. zo komt er nooit wat van. Ik begin vandaag en wel nu!
Een half jaar geleden ontdekte ik het youtubekanaal Blogilates, waar Cassey allemaal fitnessoefeningen doet. Het is de bedoeling dat jij als kijker thuis met haar meedoet, haar kanaal heeft me zo geïnspireerd, ik wou meteen meedoen.



Ik vond haar video's zéér handig want je hoeft niet naar de sportschool, het is volledig gratis en je hebt niets nodig, alleen een matje, maar zelfs dat heb ik niet aangeschaft. Wij hebben thuis dik tapijt, daar doe ik mijn oefeningen op. Ik wou eerst elke dag één Blogilates filmpje doen, maar toen ontdekte ik dat Cassey ook een blog heeft waar ze elke maand een schema deelt met haar volgers. Als je begint, moet je eerst een maand een 'beginnerschema' volgen, en dan kan je gewoon meedoen bij het normale schema. Hoe handig?!


Op het schema staan per dag de titels van de video's die je moet meedoen. Ik heb het beginnerschema afgedrukt en ik ga nu elke ochtend braaf mijn oefeningen doen. Eigenlijk ben ik
stiekem al begonnen, ik heb deze ochtend de derde dag van het schema gedaan, en ik ben er heel enthousiast over. 
Voor de schema's die zij per maand zelf opsteld, heb je wel een wachtwoord nodig. Daar moet je je voor abboneren en dan krijg je de wachtwoorden via mail toegestuurd.

De oefeningen zijn niet al te moeilijk, soms vind ik het wel zwaar maar de filmpjes duren niet zo lang, dus je bent er snel van af. Per dag ben je ongeveer een half uurtje bezig, en Cassey motiveert je enorm. Ze doet alles mee met je, en ze blijft praten dus het is ook niet saai. Ik heb zelfs al spierpijn, dus dat is een goed teken.

Flickr - Caroline_Eleni

Zes keer per week doe je de oefeningen, de 7de dag is een rustdag. Op het plan staat meestal dat je dan een recept van haar moet maken, zelf denk ik niet dat ik dat altijd ga doen, het is ook niet noodzakelijk, zolang je maar rust. 

Op het schema staan geen data, ook de dagen van de week staan er niet op, dus je kan beginnen wanneer je wilt, dat vind ik echt super handig. Stel dat je een dag hebt gemist, dat kan je toch nog gewoon verder doen. Elke dag moet je je handtekening zetten nadat je klaar bent.

Dit zijn een paar video's van haar:





Wat vinden jullie? Sporten jullie ook thuis of gaan jullie liever naar de fitness?
Liefs,
Sheela

2 opmerkingen:

  1. Goed dat je dit gaat doen zeg! Zelf doe ik om de avond buikspieroefeningen, maar zo die hard als cassey is met sporten ben ik nog niet :) Misschien dat ik deze vakantie ook maar eens met zo'n schema moet gaan beginnen, voor écht resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je al om de avond buikspieroefeningen doet kan je de videos van Cassey zeker aan. Ik ben nu een week bezig, ik zie nog niet echt veel resultaat maar ik voel het wel, ik begin meer spieren te krijgen. Hopelijk houd ik het ook vol. Bedankt voor je comment! :)

      Verwijderen