donderdag 19 maart 2015

Hoe ik Bloglovin' gebruik


Bloglovin' is een website waar je heel gemakkelijk alle blogs die je volgt, kan lezen. Je hoeft niet meer één voor één al je favoriete blogs af te gaan, maar je kan ze op één pagina lezen. Elke keer wanneer er een nieuw artikel op één van je blogs verschijnt die jij volgt, krijg je het te zien op Bloglovin'. Al de artikels staan dan netjes onder mekaar, als je veel blogs volgt zoals mij, is Bloglovin' echt een must.

Markeren als gelezen

Zelf volg ik 125 blogs, ik heb ze net allemaal geteld. Ik lees natuurlijk niet altijd alles, anders ben ik de hele dag bezig. Ik wil ook niet alles lezen, want eerlijk... soms zitten er gewoon vreemde artikels tussen. Als ik 's ochtends opsta en op de Bloglovin' app kijk markeer ik meteen de blogposts die ik niet wil lezen als gelezen, dan zie ik ze ook niet meer. Het probleem is dat ik de meeste artikels wel interessant vind en er dus toch 50+ artikels overblijven per dag die gelezen moeten worden. 

Artikels waar ik geen reactie onder wil plaatsen, lees ik

Als ik even de tijd heb, 's morgens in bed als ik te vroeg ben opgestaan bijvoorbeeld, als ik op iemand wacht, in de trein, op de bus, op het toilet (shame on me!), ... dan lees ik de minst leuke artikels. Dat zijn de artikels waar ik geen reactie onder wil achterlaten. Een reactie achterlaten doe ik liever op mijn laptop.


Een uurtje genieten van de leukste artikels + reageren

s'Avonds maak ik altijd een uurtje vrij om de rest te lezen en te reageren. Daar kan ik echt van genieten, het zijn de allerleukste artikels die overblijven waar ik al de hele dag naar heb uitgekeken, die ik dan kan lezen.
Ik lees trouwens niet heel het artikel van A tot Z. Als het héél interessant is wel, maar meestal lees ik schuin over de tekst heen. 

Blogartikels liken

Op Bloglovin' heb je een functie waarmee je de artikels een hartje kan geven. Op die manier kan je al je favoriete artikels apart bijhouden. Zelf gebruik ik dat op een andere manier. De artikels waar ik nog iets mee wil doen, waarbij ik het artikel dus ook terug nodig heb, die like ik. Elke dag probeer ik dan om één geliked artikel te gebruiken zodat het daarna weg kan (unliken). Dit kan bijvoorbeeld een recept zijn dat ik graag wil maken, een leuke haarstijl, een review van een product dat ik wil kopen,... Ik ben echt verslaafd aan die like knop. Ik heb zelfs nog artikels van 500 dagen geleden in die lijst staan, waar ik nog niets mee heb gedaan. 


Eigen blog

Natuurlijk kan je mijn blog ook volgen op Bloglovin', als je me nog niet volgt. In de side-bar staat een knopje, je kan me ook volgen via deze link. Ik heb momenteel 114 volgers, als ik de 150 heb bereikt, ga ik een winactie houden.

Zijn jullie ook zo verslaafd aan Bloglovin'?
Liefs,
Sheela

1 opmerking: